Friday, April 23, 2010

J'étude, je chante :)

J'étude Français..
Je chante Français..
J'étude et chante Français ^_^

*I love this song and gladly now i know how to spell it, ahiiy*
Sung and written by Édith Piaf in the beginning of our delacration of independent (1946). But actually i like Sophie milman version, who's a Russian born jazz, hehe.
There are so many interpretation of this song. Someone translates "La vie en rose" as "Life in Pink". It's an expression that means that life is beautiful. It would be something like "the beautiful life" or something like that. The whole expression is "voir la vie en rose" ("to see life in pink"), which means seeing life in a positive way, seeing the beauty in life. What a nice!
Another interpretation is "life in shades of perfection" or anything like "life seems perfect to me". Well well, which one that you choose? :D
Anyway Madam Geny (mon professeur) would be angry with me if i try to translate anything in french to Indonesian or English, hihihi. Désolé Madam!

la vie en rose

Des yeux qui font baiser les miens,
Un rire qui se perd sur sa bouche,
Voila le portrait sans retouche
De l'homme auquel j'appartiens

Quand il ma prend dans ses bras
Il me parle tout bas,
Je vois la vie en rose.

Il me dit des mots d'amour,
Des mots de tous les jours,
Et ca me fait quelque chose.

Il est entre dans mon coeur
Une part de bonheur
Don't je connais la cause

Il est pour moi. Moi pour lui
Dans la vie,
IL me l'a dit, l'a jure pour la vie.

Et des que je l'apercois
Alors je sens en moi
Mon coeur qui bat

Des nuits d'amour a ne plus en finir
Un grand bonheur qui prend sa place
Des enuis des chagrins, des phases
Heureux, heureux a en mourir.

Quand il me prend dans ses bras
Il me parle tout bas,
Je vois la vie en rose.

IL me dit des mots d'amour,
Des mots de tous les jours,
Et ca me fait quelque chose.

Il est entre dans mon coeur
Une part de bonheur
Don't je connais la cause.

Il est pour moi. Moi pour lui
Dans la vie,
IL me l'a dit, l'a jure pour la vie.

Et des que je l'apercois
Alors je sens en moi
Mon coeur qui bat

2 komentar:

For The Eternal Life said...

mentang2 dah blajar prancis ni :P...zuuii (sambil manyun),hahaha...

cogitoFieny said...

kok mentang-mentang?
ga niat mentang-mentang tuh, learning by doing uy..
ga usah sirik deh..
haha